JA CONEIXEM ALGUNS ESTRIS DE MESURA COM : LA REGLA I LA CINTA MÈTRICA.
ELS HEM OBSERVAT EN DIVERSES OCASIONS, I HEM COMPROVAT QUE TENEN NOMBRES PER A PODER MESURAR EN CENTÍMETRES.
SOVINT UTILITEM ELS REGLES DE L'AULA PER A SABER QUANTS CENTÍMETRES MESURES ALGUNES COSES, O SIMPLEMENT PER AJUDAR-NOS A FER LÍNIES RECTES.
PERÒ NO SEMPRE ELS REGLES I LES CINTES MÈTRIQUES SÓN ELS ÚNICS MÈTODES PER A MESURAR...
EN UNA OCASIÓ CALIA DESCOBRIR QUIN CAMÍ, D'ENTRE 3 POSSIBLES, ERA EL MÉS LLARG I QUIN ERA EL MÉS CURT. ELS CAMINS NO EREN LÍNIES RECTES, AIXÍ QUE NO ES PODIEN MESURAR AMB ELS REGLES. PER A MESURAR AQUESTA VEGADA VÀREM UTILITZAR 3 CORDILLS DE MIDES I COLORS DIFERENTS, CADASCUN D'ELLS CORREPSONIA A LA LLARGADA D'UN DELS CAMINS. SI RELACIONÀVEM CORRECTAMENT CADA CORDILL AMB EL CAMÍ CORRESPONENT, DESPRÉS, UTILITZANT EL REGLE, PODÍEM SABER QUANT MESURA CADA CAMÍ EN CENTÍMETRES.
EN UNA ALTRA SESSIÓ ELS VAIG PROPOSAR DESCOBRIR QUANT MESURAVA UN BANC DE L'AULA.
RÀPIDAMENT TOTS VAREN PROPOSAR UTILITZAR ELS REGLES.
COM QUE NO EREN PROU LLARGS, ALGUNS VAREN RECORDAR QUE TAMBÉ HI HA LA CINTA MÈTRICA.
PERÒ...DESPRÉS ELS VAIG FER-SE PREGUNTAR:
"¿COM PODRÍEM MESURAR-LO, SENSE UTILITZAR REGLES NI CINTES MÈTRQIUES?"
LA PRIMERA RESPOSTA VA SER QUE "INVENTARIEN" UN REGLE, PER A PODER MESURAR...
MÉS TARD, ALGÚ VA PROPOSAR POSAR-HI VIES DE TREN DAMUNT. I AIXÍ VAM COMENÇAR A INVESTIGAR: QUANTES VIES DE TREN MESURA EL BANC?
POC A POC PROPOSAVEN MÉS OBJECTES PER A QUANTIFICAR LA LLARGADA DEL BANC. PERÒ ENS VA SORGIR UN NOU DUBTE: QUALSEVOL OBJECTE SERVEIX? PODEM POSAR OBJECTES DE DIFERENTS MIDES? ...
MÉS TARD, ELS VAIG PREGUNTAR SI SERIA POSSIBLE MESURAR SENSE RES MÉS QUE EL NOSTRE COS. SENSE REGLES, SENSE OBJECTES,...
I D'AQUESTA MANERA VA SER COM VÀREM ACABAR MESURANT EL BANC AMB MANS, I AMB PEUS.
ARA JA CONEIXEM DIFERENTS FORMES DE PODER MESURAR!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada